El mes de desembre està dedicat al personatge de Arthur Conan Doyle tant popularment famós en els seus llibres durant les seves investigacions, que sempre anaven acompanyades del seu inseparable Doctor Watson. La mostra Per saber-ne més de Sherlock Holmes, que es fa a la biblioteca Joan Oliva i Milà aquest desembre, està englobada en els 125è aniversari del personatge des de que a l’any 1887 es va publicar la primera novel·la, trobant-se al llarg del segle XX amb molts llibres, pel·lícules, estudis sobre el personatge i el seu autor, fins arribar al darrer Sherlock, el del segle XXI.
Sherlock és una sèrie de televisió britànica feta per la BBC, protagonitzada per Benedict Cumberbatch i Martin Freeman. La sèrie mostra una visió actual del famós detectiu i el seu ajudant al Londres del segle XXI, també es realitza localitzacions a Cardiff. Els dos detectius, Holmes i Watson, tenen GPS i telèfons mòbils per comunicar-se amb l’inspector Lestrange de la Scotland Yard i solucionar els casos més difícils.
El personatge contemporani de Doyle és un home modern amb un gran coneixement de les noves tecnologies i capaç de resoldre els crims més complicats gràcies al seu analític cervell. Tot i ser absolutament diferents, la seva aliança amb el pragmatisme de Watson ha donat un molts bons resultats de crítica aglutinant diversos premis Emmy en la seva primera temporada, que s’ha emès els dijous a la nit a la Televisió de Catalunya.
A partir de dissabte, 1 de desembre i durant tot aquest mes la biblioteca juntament amb La Bòbila, amb fons especial de Gènere Negre i Policíac dediquen una exposició al personatge, i col·laboren per exposar aquesta mostra de les publicacions del Círculo Holmes, amb llibres sobre el detectiu més conegut de la historia literària.
Biblioteca Joan Oliva i Milà.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada